Wednesday, September 20, 2006

duit, atlit dan pencapaian

aku suke sukan olahraga.suke negok jer la. bez oo tgk org lumba lari. nak plak acara relay.. fuh .. sukan lain yg aku suka tgk renang, gymnastic, boling dan bbrp lagi.
.
aku nak sentuh satu isu jer yg aku rasa bodoh gak mesia nih. bab hantar atlit blatih kat luar negara pas tuh hampeh dan membazir. aku tembak terus la.. tak yah nak cover2... si Nazmizan tuh...aku tak penah minat kat dia. pasal aku rasa dia besa2 jer.kalo G. Shanti dulu aku minat sangat. pompuan tuh mantap gilo. lepas beranak pon still dapat menang emas n rekod mesia. nak jer aku begamba ngan dia bila aku g mebenk bangi. dia jer yg ader semangat nak menang.
.
si Nazmizan nih menang emas sbb nasib jer.. Thailand tak antar yg kuat sbb cedera kot.then menang berganda.. ello menang tuh mmg la org suker tapi aku cukup meluat dgn puji-pujian media maser tuh. agaknya media mesia gila kot.. dia tak tgk catatan masa ker? tu antara catatan masa pingat emas yg paling bongong. peringkat asean lak tuh.. kalo menang miss world cam aishwarya tak pe la.bebaloi la pujian melayang tuh.
.
arini dlm paper citer pasal dia tak leh g Doha. dengan alasan 'copy paste'! koser la. seingat aku, vietnam tuh la major game last skali dia lari kot.. pastuh antar g obersea guna duit rakyat.. rakyat mengharap la at least bulih la buat malaysia proud. ni tup2 cedera jer memanjang. pas tuh cedera tuh pun pandai pilih masa, doctor pon pandai pilih masa nk bedah. semanye time2 ada game penting. dok la dia kat ober sea blatih n berlatih.. time negara memerlukan aper lagik 'copy paste' lagik la. tatau la jurulatih dier ker, die ker, pengarah sukan ker atau tangan2 dari atas yg langsung tak melambang kan hasrat PM nak bagi cemerlang, gemilang, terbilang. sedih o PM aku rasa. pasai pa la oficer bawah2 ni wat keje cenggitu. ngabih kan boreh jer.
.
nicol david bengong2 dia pon maser komanwel arituh (geram aku maser tuh..nak jer aku tarik2 rambut dia!), skang nih kita nampak gak la menang sana sini. si norasheela tuh dulu nak bengong gak. sib baik pas tuh dh bnyk kali pecah rekod. tgk dia teringat aku kat allahyarham rabia salam. aku rasa kalo dia ada sah2 rekod asia dia pegang. time dia dok menonjol tuh pon mude lagik.
.
konklusinya jagn lmelabur banyak2 sangat utk ahli sukan. agak2nya duit yg sapot nazmizan shj dah bulih buat jalan raya berturap kat atau jambatan kat kg mana yg ulu2 tuh. lagi elok.. senang anak pi sekolah tuntut ilmu. tak payah besusah naik jambatan buluh atau sampan. membazir jer sukan nih. semanyer perancangan musuh2 islam jer tuh. Sport, Sing, aper lagi tiga tah lope dah aku.. 5S.
.
aper pon terus la bersokan untuk kesihatan dan aurat kena la jaga...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home