Tuesday, September 26, 2006

pose pose pose

pose thn ni 2nd yr aku tak bebuke ngan kengkawan. wendu lak rase gi soping pasar remadan, g sahur naik moto. sejuk ooo pepagi bute. G terawih kat masjid hijau (sbb cepat abis hehehe). bile dekat nak raye reramai meredah lautan manusia kat jln mesjid india n TAR soping raya. hmm.. skang dah payah nk dapat rasa bende cenggini. apa pon skang ni kene blaja bersedia menghadapi masa depan. ngumpat pon jarak jauh jer.
.
tapi kira ok lagik la. bell kat uk tuh ntah camner ler rase. dah la gi UK on 24th sep arituh. nak2 pose n raya pertama diperantauan. sure sedey gila. tapi aku rasa dia hepi gila kot('hehehehehe').
.
ptg smlm lepas buke tgk TV3 kol 7.30 kot identiti. suker la cara garapan pengarah n jalan citer dia. mmg gitu le dulu2 bile pose. nganto kuih umah jiran. teringat dulu2. aku ngan kakak aku la tukang anta. hehehe. seronot wei. esp bila org balas la. kalo tak balas aku pon kutuk gak macam dalam citer tuh huhuhuhu... tapi aku rasa nilai2 murni tuh skang ni dah tak der. maksud aku g umah org antar kuih. kalo tukar2 kuih aku pon beli lebeh sket tukar2 ngan hosmet. nilai yg mak bapak kita ajar dulu2 yg hanya segar sampai early 90s, dah luput pas tuh. adik 2 aku skang ni mampos nak suwuh dia g anta kuih.keje dia tido tgk tv jer. aku dulu pon gitu gak tapi bila dah 6.30 kuar la anta kuih.. nilai2 camni la aku rasa akan mendidik anak2 dengan lebeh berkesan.
.
bile tukar2 kuih tuh.. macam2 kuih bole rase. n makan bebanyak sampai perot kembong. well besa la bebudak. makan nak banyak jer mase buke. air saje 2 gelas besar kat tangan. macam nak balas dendam. skang ni aku dah makan sikit jer. buke makan kuih jer. add on mungkin laksa jer. malas makan nasik. sahur karang nasik lagik. smlm jer hosmet aku ajak makan roti canai mase kuar tapau utk sahur.
.
slamat pose la pada sema yg baca blog nih. aku ingat nak citer pengalaman ngelat pose mase kecik tapi malas la. nanti jadik ikutan hehehehe...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home