Tuesday, August 14, 2007

“INILAH VARSITI KITA...”

“ VARSITI KITA ”

Lihat kampus ku yang tenang

Damainya alam ciptaan tuhan


Paduan ilmu dan keimanan

Amal dan teori digabungkan

Lautan ilmu kita harungkan

Sumber ilmuan berkembangan

Inilah Varsiti kita

Ditengahkan hasrat rakyat kita

Dari mula untuk semua

Bagai tanda perjuangan kita

Bangun berbakti membela
Memupuk Insan jiwa bertakwa
Memimpin manusia semua
Kenal akan adat unggulnya


Membina Negara senantiasa
Maju berilmu dan bahagia

Maju berilmu dan bahagia
Maju berilmu dan bahagia

Lamanya aku tak update. Been bz. So di pendekkan cerita, starting 8/8/07, pesta konvo UKM ke-35 bermula. Yes 35. start 2001 aku dah mula menjadi penunggu setia dengan member lain meraikan member2 yang grad. Tak pernah miss walau satu tahun pon. Sure ader member yg grad. Tahun ni ader beberapa orang super truper junior aku kat kolej yg tamat pengajian. Antaranya

Tasyrif - Sarjana Muda Kejuruteraan Awam Struktur

Namey – Sarjana Muda Pendidikan

Mudir – Sarjana Muda Pengajian Islam

Wari – Sarjana Muda Sains (Kimia)

Danny – Sarjana Muda Sains (Matematik)

Tahniah!!!......

FYI, ni lah bebudak yg masuk masa aku start extend. Kekekekeke... so aku nampak la bebudak ni evolve. Danny adalah student Indon, Riau. Dia roomate aku. That time ada 4 student Riau kat KIY. Hendra dan Hendri (Kembar x seiras), Danny dan Harry. Hendra sama Danny hosmet (asrama aku style rumah 2 bilik) aku.

Hendra ngan hendri dah rosak... kene tendang balik Riau. Main banyak sangat. Danny pun hampir hampir. Hari dulu dia paling OK. Skang ni kata nya masih extend. Tak pe la dik ooi. Janji abes.

Namey diawal kemunculan, budak serious yang tak bunyi suara. petang2 turun blok 14 tengok kitorang main Voli dengan meriahnya. sikit.. sikit.. then terus join n jadik player kolej.

Tasyrif adalah hasil memukat Yus diawal semester (another two, Sedi n Kama-dah konvo thn lepas). derang ni jenis budak2 baik (tak tau la kat belakang macam mana) and tasyrif ni satu fac/jabatan ngan aku so aku ni 'super duper truper luper' senior la. kekekeke. dia pon dari besa2 dah berjaya di train Yus utk jadik spiker volley KIY.

Mudir kawan2 sedi ngan Kama. pon main voli walapon saiz mega. konvo aku dia datang. siap bagi hadiah lagi..

Wari antara budak junior awal yg cakap ngan aku. sebabnya masa aku xtend aku dok blok junior sensorang sebelom Rahman, Hendra (nyanyi lagu buat aku tersenyum sedap sangat-bunyi indon kekekeke) dan Danny masuk. di cakap pasal senior carik nama utk main SUKEM. aku iya kan sajer. berlakon macam 1st year. klakar.

So kembali pada pesta konvo. Aku g tgk perasmian ngan Gani dan Namey. Takde yg spesel. Cuma aku teringat aku dulu-dulu main rebana Ubi dengan Kertuk masa opening. Seronok sangat. Then tengok bunga api yang sangat lama. Habis terbakar duit rakyat. Tak pe la.. meraikan mahasiswa yang mengangkat UKM sebagai No.1 kat Malaysia ni. Satu benda yang aku perasan, meriah Pesta tak macam dulu. Sekarang meriah dengan bebudak yang akhlaknya tak mencerminkan budaya ilmu. Sama jer dengan bebudak lain kat luar sana. Dari mana la bebudak ni dapat “Aspirasi” cenggitu.

Balik singgah mamak sbb gani nak tempah beg utk aktivti opis dia. Terjumpa la plak Hengusan. Kuang Kuang Kuang...

Ahad 12 Ogos 2007

UiTM

Gani : ko kat mana dah? Jom gerak sekali.

A**h : baru nak kuar la. Kat shah alam lg. Uols pegi dulu la. Nak senggah Midvali jap beli cincin tunang.

A**h : Din, jadi tak ikot aku?

Din : Tak kot

Cendana

A**h : Kat rumah ader selotape tak?kedai bawah tu laha!

Gani : xde

Trafik Light UKM

A**h : Korang dah sampai ker?Kat mana? Fucking keta mana? Dah kuar ker?

Gani : Fucking kat kot voli intip Aneep. Dah kuar kat tempat besa.

Sampai la aku dengan tangan kosong sbb tak sempat wrapped hadiah. Tak pe la namey sama jugak kalo bagi esok lusa. Tengok-tengok Gani ngan sopi jer ader. Siannyer.. tak meriah... lepas bergambar lebeh kurang hujan lebats... larik masuk bwh kemah. Then si Ardi datang... Bergamba, Then blah gitu jer.. terasa tak meriah sangat.. Ahli tetap Parking Moto pintu A ramai yg tak de (Kaer, Remy, Yus, Acik, Din,Kepit).

Kami g lunch kat Za’aba. Dengan harapan verangans. Then g pesta konvo. Jalan2 sket then masuk Dewan Gemilang. Lepas puas kutuk keje AJK macam budak2 tadika, kitorang blah gi KIY sajer jer. Tengok jer gate bukak, Ardi drive naik. And terkejut sangat sbb jalan tutup. Ingatkan nak pave baru ropenye tanah runtuh. A massive one. Sebabnya kat sebelah KIY (Dulu hutan hijau tempat monyet2 bergayutan) dah diratakan sampai nampak Sains Nuklear. Patut la Asrama pompuan kat sebelah tu kosong. Sib baik tak runtuh. Dari segi temporary measure kat situ aku agak baru jer jadik. Nampak fresh lagik. Bukti nya pengarah unit pembangunan dengan pakai tie baru datang tengok2..

Then kitorang masuk blok R nak Kencing tapi penuh, So larik gi Blok Q kesayangan. Toilet dah baru. Teringat dulu2 blok Q paling bersih toiletnya... tapi nampak tak cantik dan meriah macam dulu. Court voli yang dulu akan sangat meriah tiap2 petang dah suram. Jadi padang futsal. Tak tau la tahap meriah macamana, tapi dulu kalo main voli sure 3-4 team dah tunggu nak masuk.

5.00 ptg kitorg chow pegi Dectar. Tasyrif dah kuar. Sampai dectar biar dia ngan fameli dia dulu sbb Remi tak sampai lagi. Lepas ambik2 gamba (bahan Verangans baru sudah ader!!!) lebeh kurang dan hujan makin lebat baru la si Remi sampai. So posing2 lebeh kurang then blah.

So tinggal Wari ngan Mudir ari Selasa n Danny Khamis. Dengan menolak Harry sebagai wajib datang (for the next convo) konvo ni akan jadik konvo terakhir kami meredah lautan manusia. Tengok muka2 ceria dan bangga, tengok mak ayah, datuk nenek yang tua datang meraikan anak cucu.

Tunggu catatan selasa dan kamis plak...

Selasa 14/08/07

Opis

Sopi : derang dah kuar. I, tasyrif & adik dia.

A**h : Awalnya.. tunggu i

Sopi : kat tempat besa

A**h : Namey dtg tak? Malas nak bw hadiah dia.

UKM

A**h : Mana korang. Tadak pon.

Sopi : dah gerak ke gong

A**h : hayyoh... ok la

So, akhirnya dengan hadiah tak sempat balut, masuk dalam paper bag jer aku pun sampai. Bajet kuar kol 1,11.30 dah kuar... Sopi n tasyrif saje yg ader. aku cuit sopi, “Mana?”... sopi sengih jer.. Sundal ko sopi.. tipu akuuuuuuuu punya la aku tekan minyak tak sabar.........

Dah puas ambik gambar, gi makan ngan Sopi dan tasyrif kat hentian kajang. Then hantar Sopi kat Komuter n Tasyrif kat Seksyen 15. then rush masuk opis balk siapkan keje. Kuang..kuang...kuang...

So ptg ni nak pegi Mudir plak

Gani : Aku on d way.

A**h : Ok. sampai Miskal


5.35pm

[ringtone varsity kita]

aku lari kuar takut tak sempat Mudir.

Sampai UK hampir jam 6. dah lengang.. kuang...kuang...kuang...sian mudir..

takpe la.. sok-sok l bg hadiah.


KHAMIS 16 Ogos 2007

Jam 5pm

bunyi jer punchcard aku terus blah. punya la speeding.. sempat sampai UKM 5.15pm. orang macam baru kuar. aku park kat paking motor. tak nampak pon baju ungu FST. cari2 jugak bayang Danny. dah aku check mesej.. alamak... 16 pagi laaa... macamana aku bole konfiden 16 petang... kuang...kuang...kuang lagi....


tepon Danny, dia ader kat rumah hentian kajang. aku pegi jer la nak bagi frame hadiah. sampai sana diajak masuk, family dia ada "ibuku lagi ada nyiapkan makanan Palembang" naik jap makan then blah gi main volley.


so tamat la minggu konvokesyen yang aku tak tau bila lagi nak pegi...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home