Wednesday, November 15, 2006

Azhar Mansor

  • As a muslim. I’ve been taught to follow rules and regulations. I admit I’m not a warak person but there is basic Islam knowledge that u can’t argue. And need to follow. Otherwise you would ended up with something bad. As far as Azhar is concern, I think he should answer to the question if he is a moslem or not. This is not sensation question to M*WI that has a hanging answer.
  • Yes it is good to raised the curiousity among the public and raise the number of selling mags. But this is about his akidah. He should answer that in public to clear the air like what anwar did. Takyah nak bagi alasan macam2. tu yg lagi menambah umpatan org. I’m sure he won’t detained for that. Banyak benda yang org argue bila kita tak menonjolkan ciri islam. At least jangan la dedah aurat macam that is ur way of life. Jgn menonjolkan smthing yg akan org pikir “dia ni islam ke?”
  • Few years ago when he sailing around the world alone, I remember his family pics in the news paper. Mase tuh aku dah terdetik “err.. bini dia muslim ker. Nampak lifestyle famili mcm too liberal. Well as I said before, aku ni ader supicious mind macam Dr. Mahathir. Ke dia pakai indon punya style: bole kawen islam ngan ahli kitab yakni yahudi and nasara pas tuh anak2 hancus, pilih mana nak ikut”. Ala2 shahrukhan gitu. [Aku ader baca kat intenet dia bg anak dia aryan pendedahan to both islam and hindu. Yaks… aper tuh? Satu penghinaan pada islam (aku tatau la hindu ok ke tak ngan cara tu). Dalam rumah dia ader patung aper tah n the holy quran. (sedey bila terbayangkan keagungan islam moghul yang sangat la vastnya esp yg masih nampak sekarang ni dari sudut senibina, at last islam dah tadak identiti kat india.)]
  • Dalam satu blog yg suke M*wi dan tak suke Siti penulisnya ada gak la kupas sket isu sensitip ni. Walaupon aku memola cam konpius jer ayat mamat tuh ala2 liberal SIS, tapi at one poin dia buat aku pikir jugak sket. Adakah cerita dia nampak Jesus itu benar? ‘Kot2’ tu just propaganda mubaligh kristian jer even ADA DALAM LAMAN WEB SATU GERAKAN KRISTIAN. Tapi aku tak setuju satu je bila dia samakan Jesus dengan Nabi Isa. Walaupun ilmu agama aku cetek tapi aku tau jesus yg disalib (dan dijadikan patung utk di….. sembah) bukan nabi isa. Itu salah satu pengikut nabi isa yg berpaling tadah. Cuma kalau riwayat hidup, may be ader yg sama bcoz we are talking about the same breathing prophet. Sahabat yg dua belas (hawariyuun) tuh kalo tak silap aku yg ader dlm gamba The Last Supper. So aku tatau nak buat ayat macam mana since aku tak la vast dlm soal agama dan sirah. Cecah2 ja. TQ to sistem pendidikan ala barat kat mesia nih.

  • Konklusinya aku rasa sepatutnya dia buat la pengumuman macam erra ngan yusri. Sema org clear, malas nak cakap aper2 dah esp kalo citer tuh baik. (dalam kes erra ngan yusri –cerai, banyak la citer tak sedap sampai kan citer tak dapat terima dek akal pon ader. Ader ker derang kata yusri bercinta ngan adam. Nonsen. Nak terburai usus aku gelak)

  • Note: ayat-ayat yg aku tulis ni semanya selepas hosmet aku balik keje n kami buat ‘pillow talk’. Hehehe.. ropenye pillow talk ni banyak bagi idea utk aku nulih. Nak-nak aku buat usrah ker ta’lim ke sah2 blog aku jadi blog soal jawab islam gitu. Tapi yg paling sure nak tau carik la saksi kat mesjid yg dia p semayang terawih arituh as what he quote to a paper.


  • Sajak boring

  • Bila tiba-tiba..

  • Bita tiba-tiba Abby ngan Norman Cerai tapi rujuk balik,
    Orang kata “elleh gimik publisiti murahan jer tuh dah jarang masuk majalah, nak jugak jadi cover story”
    Pandai jerr…
    Entah-entah memang diorang becerai dan rujuk seperti manusia lain yang sewaktu dengannya.
    Cuba ko yang bercerai walaupon bahagia org nampak…

  • Bila tiba-tiba Erra ngan Yusri cerai,
    Orang kata “Elleh aku dah agak dah, dulu kawen tuh gimik filem david tao opss.. teo jer, boleh kawen vast agung datang sema”
    Pandai jerr…
    Entah-entah memang jodoh tak panjang, tak bole idup sesame lagik baik pisah jer
    Cuba ko lak yang becerai, sah-sah ko no comment jer kat jiran2 n kawan2

  • Bila tiba-tiba Amalina dapat 17 A
    Ada ja org yang tak percaya pada bangsa sendiri kata “konspirasi jer tuh nak tonjol org melayu pandai”
    Pandai jerr…
    Entah-entah memang rezeki dia pasal usaha lebih.
    Cuba anak ko 7A, entah2 satu kampung kena canang

  • Bila tiba-tiba Mahathir sakit,
    Orang kata “ eleh, alasan jer tuh tanak pegi perhimpunan agung UMNO-malu”
    Pandaiiii jer,
    Entah-entah orang tua tu memang sakit
    Cuba ko yg tetiba sakit baru ko tau.

  • Bila tiba-tiba Siti kawen Datuk K
    Orang kata “kena guna2 la, terhutang budi la, nak harta la, gedik la”
    Pandai jerr…
    Entah-entah memang jodoh dia dan suka sama suka- terima ja la.
    Cuba ko kawen laki muda-hensem-tuff, ko tanak canang ko gila seks ker?

  • Bila tiba-tiba Azhar mansor tanak jawab soal agamanya
    Orang kata “elleh cover la tu..”
    Pandai jerr…
    Entah-entah memang dia tanak keruhkan suasana dan keliru
    Cuba ko kena tuduh curi dengan ader sket bukti even tak terang sure ko pon akan berhatu-hati

  • Bila tiba-tiba paklah launch jambatan kedua dan istana baru,
    Orang kata “elleh modal kat perhimpunan agung umno le tu, tak tahan mahathir desak la tu, nak tarik perhatian istana la tuh”
    Pandai jerr…
    Entah-entah memang dah perancangan yang dibuat pada masa tuh, memang dah lama nak kena buat tapai belum ader inisiatif
    Cuba ko nak besarkan romah anak ko nak kawen, tanak kater ko nak show off ke?

  • Orang je ke yang kata? Korang bila nak kata?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home