Wednesday, November 15, 2006

Burger

  • Ni menu dinner aku hampir setiap hari for the last 7 month. Kecoli bulan poso arituh. Ader sorang adik nih jual kat tepi jalan berhampiran my housing area. Aku suke pasal burger dia sedap. Dan yang penting penyediaannya bersih dan org yang jual pon nampak pembersih dan good manner. Lagi pun dia nih study kat poli kot. So aku macam tolong-tolong la budak ni cari poket money. Bukan senang nak tengok budak yg study keje jual burger.

  • Ekceli dia start lepas SPM. Abang dia yg belaja kat poli jugak setup stall tuh utk dia. Elokla kan daripada merempit habihkan duit mak bapak baik buat duit sendiri. Kadang-kadang dia jual ngan abang dia and kadang2 ngan kawan dia ikut situasi sapa yang balik cuti sapa yg kena belajar. Aku rajin gak tanya2 dia since aku dah jadik pelanggan tetap dia. Maksudnya disini kalo aku kata cam besa dia tau la apa aku nak n yg aku taknak. Dia senang ja nak oder, kalo abang dia payah sket suke lope kalo aku tak nak aper-aper. Sayur ke, mayonis ke.
  • Dalam dua tiga hari ni aku pi beli ader la kawan2 dia yg berimejkan mat rempit melepak kat situh jugak. Kat situ I can tell the differences between typical malay dgn malay yg berusaha sket. Kawan2 dia aku tatau la keje aper tapi aku dengar derang sembang dok apply keje kat satu supermaket yg baru nak bukak nih. Memang nampak pon macam mat rempit n mat pet jer layaknye. Hish aku ni… suke judge the book from its cover. Ntah-ntah budak tuh lagik beriman dari aku sia-sia ja aku… pastuh aku nampak derang pas smthg sorok2. hish aku nampak smthg yg curious. Aku nak kata dadah jer tapi aku nampak tak jelas even mmg 1.5 meter depan mata aku.

  • Kalo tol la dadah, alamat mmg dah hancur la melayu kat sini. Mak bapak tatau/tak check ke aper anak kesayangan dia buat? Aku harap bukan dadah pasal they are good looking boys and this species do hv a good manner. nak cover kot. Rugi bunuh diri makan dadah. Baik jadik money boy ha ha ha ha ha ha. Jahatnya aku. Tapi mmg ader kawan pada kawan pada kawan pada kawan junior aku kat u dulu jadik money boy. Aku tatau la kesahihannya citer tuh tapi kalo jadik money boy laku ker budah tuh? nak pegang pon tulang jer aku tgk. Banyak ker mak datin yang nak? Baik mak datin tuh peluk kerusi kayu jati dia jer, hehehehehehe.

  • Tapi adik yang aku tatau nama nih aku very sure bersih kot dari segala skandal. Dalam tempoh 7 bulan ni aku observe dia ngan abang dia n mak dia yg datang kadang2 aku sure budak ni baik. Yup future tense punya org. budak zaman skang ni memang payah diduga utk be good and berjaya. Tapi kalo nak melingkup senang sangat diduga. And too many yg melingkup dari berjaya. Mintak mintak famili aku n anak2 aku nanti tak lingkup la. Ish selfish plak aku nih doa utk famili aku jer. Ok la aku mintak2 la sema org islam tak melingkup. Aminnnn.

  • Berbalik pada citer burger, may be aku suke makan beger sbb suke tengok krabby patty. Lazat sangat tgk spongebob buat. Hehehehe. lagi satu malas la nak makan nasik. bukan diet tapi kat tempat aku nih yang paling senang nak access kedai mamak. eeee.. bukan nak menghina rezeki tapi kalo ko makan hari-hari mesti ko akan rasa smthg. dulu aku hari-hari gak makan kat satu rangkaian mamak top jugak la kot kat mesia nih. kalo aku sebut sure korang tau. tapi aku tanak la menjahanamkan biznes org lain yg ok disbbkan pengalaman aku kat satu kedai nih. tupun satu org jer. tabiat aku kalo pegi tempat makan mmg suke tgk cara dia buat/masak/hidang. aku dok perati tukang isi lauk-lauk tuh kejap2 korek idung, garu badan pegang itu ini tapi tangn tak basuh. dah la badan horor berpeluh. since then aku tak makan kat situ dah. pindah p kedai lain plak.tp jarang2 pegi. kalo aku pegi aku oder roti jer. geli lak pikir pasal nasik heheheh. aku pon tengok la jugak dia buat roti tuh. mula-mula ok then aku tgk dia pon jarang basuh tangan kalo pegang tempat2 lain. nak plah bulu tangan banyak that keep me thinking" sah-sah bulu tangn dia ader jatuh dicanai sekali dalam roti tuh. heeee... lepas tuh aku tak pegi dah situ. skang ni balik keje aku singgah kedai tom yam kelantan/siam. ekceli this is my faveret since kat u lagik. mamak ni aku kureng sket. since dia still masak depan aku so aku bole la monitor kebersihan dia. then kalo aku malas aku makan nasik aku makan burger jer la.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home