Wednesday, November 15, 2006

Lagu yang aku dengar

  • When talking about song I like, I have no specific genre or kind of song I like. Any song turn me on, then it’s the song I like. Leave AR Rahman song aside. His song is my faveret in different genre. Kannamochi, Khalbali, konjum mainakkale, boys song, song from periodic film-zubeida, etc, Thottal po malarum, Kabhi neem neem-gud voice (madhushree?), endendrum punnagai, Ninachipadi ninachipadi and thekurivay (sorry I donno how to spell but the song with ‘yedho maa ama, yedho maa dhiri’ ) -from kangalal kaithu sei.

  • Selain lagu-lagu org yang dinyanyikan siti nurhaliza (lagu dia tak banyak sedap tp soara dia very the mantap), aku suke lagu2 sudirman, ziana zain and not to forget lagu kumpulan rock leleh yang menggegar pada 90an. Aku suke la lagu rindu serindu rindunya. Even orang kutuk itu dan ini. Lagu-lagu lama pon aku suke even skang ni dah tau yang banyak gak lagu tuh adalah saduran lagu omputih ataupon hindustan. Kat mesia aku tatau ader tak forum yg bincang sema nih tapi kalo kat india mmg ader. That’s why aku meluat anu malik and rahman’s style Harris jeyaraj. Lagu P. Ramli mmg evergreen. Aku paling suke tunggu sekejap versi Jac. Bila plak nak dengar siti nyanyi. (jgn ingat aku minat siti ek, aku tak minat sangat Cuma kat mesia ni sikit sangat penyanyi, yg lain melalak, menjerit atau penghias majalah saja)

  • Kalo lagu omputih, aku dengar dan almost hapal lagu-lagu sehingga sebelum zaman britney. Lagu-lagu pasca britney aku tak suke langsung kecoli satu dua yg masih lagik boleh di kategorikan sbg lagu. Go to hell with Rhythm And Poem (RAP). Poem yg di rythmkan oleh kopratasa lagi masyuk. Permata utk isteri, masih kah ko hengat?

  • Dulu aku suka bryan adam. Sema pasal kakak aku la. Lagu-lagu zaman dulu skang nih aku dengar rasa cam nak nangis. Bukan sbb lagu tuh sedih tapi rasa melankolik. (hehehe ntah2 sbb dah terase tua kot..) Vulnerable-Roxette, Back for Good-take that, ordinary world-duran duran, Whitney nyer lagu, sikit sikit celine dion, Drop dead beautiful-tatau saper,

  • Arituh aku tgk DVD armageddon terus suke Leaving on the jet plane-john denver. Gila sgt sayu lagu tuh. Nak pulak bayang adegan nak p angkasa tuh. Sedey wa cakap lu. Skang ni suke satu lagu lepas ulang tengok spiderman 2 .dulu tak perasan pon, Raindrops keep falling on my head. Lagu masa spidey tadak kose lagi. Dh jadik normal yang dia brangan model tetiba jatuh tuh. Hohoho. Lawak. Skang ni aku bila jalan aku nyanyi lagu nih. Lebih confident and syok rasanya hahahahaha. Pastuh ader satu spoof kat Youtube cerite pasal love story sorang laki nih ngan konek dia hahahaha klaka animation dia. Tapi aku lebih suke lagu dia guna kat background dari storyboard yg klaka tuh. Lagu dia Weekend in new england-barry mannilow. So ni dia lirik lagu-lagu tuh aku ader Mp3 tapi tatau nak upload camner..maklom la kampong sket aku ni pasal IT:
    (kalo nak dengar leave ur email nnt aku emel)

  • Rain Drops Keep Falling On My Head
    (Bj Thomas)

  • Rain Drops Keep Falling On My Head
  • And just like the guy whose feet are too big for his bed,
    nothing seems to fit
  • Those.. raindrops are falling on my head, they keep falling. So I just did me some talking to the sun
  • And I said I didn't like the way, he got things done...
    sleeping on the job...
  • those..raindrops are falling on my head,
    they keep falling. But there's one thing… I know:
    The blues they send to meet me won't defeat me.
  • It won't be long till happiness steps up to greet me. Raindrops keep falling on my head
    but that doesn't mean my eyes will soon be turning red.
    Crying's not for me…cause
  • I'm never gonna stop the rain by complaining
    Because I'm free.
  • Nothing's worrying me.






  • Weekend In New England
    Barry Manilow

  • Last night, I said goodbye
  • Now--it seems year
  • I'm back in the city
  • Where nothing is clear
  • But thoughts of me --holding you Bringing us near
  • And tell me When will our eyes meet
  • When can I touch youWhen will this strong yearning end
  • And when Will I hold you again
  • Time, in New England Took me away
  • To long rocky beaches --and you, by the bay
  • We started a story
  • Whose end must now wait
  • And, tell me When will our eyes meet
  • When can I touch you
  • When will this strong yearning end
  • And when Will I hold you again
  • I feel the change comin'
  • --I feel the wind blow
  • I feel brave and daring
  • I feel my blood flow
  • With you I can bring out
  • All the love, that I have
  • --With you there's a heaven
  • So earth ain't so bad And tell me
  • When will our eyes meet
  • When can I touch you
  • When will this strong yearning end
  • And when Will I hold you again

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home